torsdag 12 januari 2012

Börjar bli en ful ovana




Vilken morgon! Tidig idag med. Skulle ta cellprov idag. Mörker, regn, blåst och en massa mötande bilar. Perfekta förhållanden för Annika-körning - INTE - trivselfaktor 0. Men fram kom jag så småningom och i tid. Provtagningen var ju snabb avklarad. Gick förbi hårfrisören jag klippte mig mig någon gång förra året och tänkte, varför inte. Klockan var 09.00, precis när de öppnade och jag fick en drop-in-tid. Blev väldigt nöjd även om det kanske inte syns så mycket. Mest topparna som togs men det ser mer "frisyrliknande" ut. Fin i håret blev jag och det höll i sig ända tills utanför dörren sen tog vädret hand om den saken. Apoteket nästa där jag äntligen fick hämtat ut min migrän-medicin och som sista punkt på morgonagendan åkte jag väg och köpte några nystan garn. Raggsockar till pappa skall det bli. Ovan ser ni färdiga pulsvärmare som jag gjort.

Vad mer att säga om denna dagen mer än att vädret inte bara var regnigt. Knepigt skulle jag vilja påstå Väderguden kanske hade en "bad hair-day". Ena stunden fullkomligt ösregnade det, nästa sekund så snöade det till att syvende och sist klarna och bli till en blue himmel. Nämnde jag att det blåste?

Björn Ferry, Heja!, blev trea idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar