fredag 23 maj 2014

Jag är en smältugn

Pust och stånk. Man ska inte klaga, nu ÄR det varmt o sommaren står för dörren. Så det är lika bra att vänja sig vid värmen. Om man bara finge vara ute då! Mina hyresvärdar badade i går och påstod att det MINST var 22 grader i vattnet. Det skulle betyda att även jag, badkrukan #1, skulle kunna ta sig ett dopp. Tror jag ska göra ett vågat försök när jag kommer hem och se om det ligger någon sanning bakom detta vågade uttal :-).

Jag har ju tagit bort min dörr till hallen för den stog bara öppen ändå och tog en massa utrymme. Hade tänkt göra ett draperi. Nedergårdens garn hade gjort ett sånt snyggt till sitt kontor. Bara det att det var tovat och det är något jag aldrig gjort och det är inte lite garn det går åt och det känns som om jag skulle slänga pengarna i sjön för jag kommer säkert göra nybörjarfel. får träna på något mindre först. Den här i mormorsrutor kan jag tänka mig och i de färgerna också möjligen att jag använder mig av vitt mellan rutorna.

Bilden kommer från den underbara sidan GarnStudio.com och där hittar ni det mönstret och annat hur mycket fint som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar